quarta-feira, 20 de junho de 2007

Instrumentos


Antes de seguir adiante, gostaria de vos amosar algúns dos instrumentos dos que imos falando em cada umha das músicas mais ou menos peculiares que imos vendo.
Em primeiro lugar, quero-vos amosar os instrumentos de percusao. Começo polo mais típico da naçao amazigh, onde vivi até o de agora, a variante de tambor chamado Darbuka, instrumento membranofone, feito cumha caixa de cerámica ou madeira e um parche de badana. Agora jà os fao de plástico.As vezes, podem ir dous de diferentes tamanhos juntos para tocar ao tempo.



Da mesma família, mas de diferente timbre, é o Bendir, umha espécie de pandeiro das músicas árabes, de 40 cm. de diámetro, feito com pele de cabra. No aro leva duas láminas metálicas que soam ao ser tocado e, por dentro, várias cordas de tripa que lhe dao mais resoança. Neste video podedes aprezar as diferenzas entre o Bendir e o Darbuka

,

Outro instrumento usado em quase todas as músicas é a nossa Pandeireta, ou também o Pandeiro, -Umha é pequena e leva forrinhas. Tócase sostida numha mao. O outro é mais grande e toca-se apoiado no peito, ou ao estilo árabe, sostendo-o nas maos e tocando só as beiras
.A pandeireta é utilizada maiormente polas mulheres,em quase todas as músicas populares.
Em árabe, estes instrumentos, chamam-se Daff:


As pandereteiras galegas:


Ou no Brasil:


O Serrote, que serve para cortar madeira, mas que também pode funcionar coma um violino, se se coloca ao jeito, como faz Pulpinho de Viascon.

O Timbal, formado por umha caixa de cobre e um parche que se golpeia cumha baqueta. Se se afina, pode reproducir notas musicais.

.

Amanhà ei trazer mais instrumentos.:
Congas, Yembês,bongós, e algum mais que quede por aí das músicas ravaleiras. Jeitos diferentes de vibrar, frequências diferentes que se perdem no ar , e que formam ondas que chegam à praia do nosso coraçao.
Asmúsicas de percusao sao as melhores para entrar em trance e acadar a conexao com esse ponto de vazio infinito que fica aló, agochado no nosso centro. Esse ponto irracional e inconsciente que nos une com a natureça.
Aperta.

Nenhum comentário: